KARAR:1

Odamıza gelen ve Komitemize havale edilen Çiçek Ekmek Fırını Mamülleri, Santa Trabzon Ekmek Fırını ve Aykut Ekmek Mamülleri’nin 16.03.2021 tarihli, pide fiyat tarifesi hakkındaki yazıları görüşüldü.

Söz konusu dilekçelere istinaden yapılan araştırma ve değerlendirmelerde, un, maya, tuz, işçilik, odun, akaryakıt vb. giderlerdeki artışlardan dolayı firmaların da talepleri göz önünde bulundurularak 2021 Yılı içerisinde uygulanacak pide ile ilgili azami fiyat hadleri tespit edilerek,

               370 Gram Pide: 4,00 TL

                           560 Gram Pide: 6.00TL

               760 Gram Pide: 8,00TL

şeklinde belirlenerek Yönetim Kuruluna arzına.18.03.2021.37

KARAR:2

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nin 09.02.2021 tarih ve 1265 sayılı Grup:3116 Un ve Unlu Ürünler Kriteri Revizyon Talebi hakkındaki yazısı görüşüldü.

Söz konusu yazıda bahsi geçen Grup;3116 Un ve unlu Ürünler Kriteri revizyon talebinde bahsi geçen ürünlerin yeni randıman oranlarının;

İrmik- %65-75

İrmik Altı Un- %10-15

Kepek ve Razmol- %15-20 arasında olabileceği kanaatine Meslek Komitemiz tarafından varılmıştır. Konu hakkında ilgili kuruma yazı yazılmasına.18.03.2021.37

KARAR:3

Toplantıya katılım sağlayan meslek grubu üyelerine Odamız ve Meslek Komitemizin faaliyetleri hakkında bilgilendirme yapıldı sektör ile ilgili değerlendirmelerde ve fikir alışverişinde bulunuldu. Meslek gurubu üyelerimizin katılımıyla gerçekleştirilen toplantımız hakkında yerel basında haber yapılmasına.18.03.2021.37

KARAR:4

Meslek grubu üyelerimiz olan su fabrikalarından kontrol izleme denetimi amaçlı alınan son ürün numunelerinin laboratuvarda yapılan analizlerinin hassasiyet içerdiği, bu anlamda laboratuvarların ekipman anlamında standartlarının yükseltilmesi gerekliliği ve farklı amaçlar ile ambalajlı su dışındaki numunelere yapılan analizler ile kontaminasyon riski oluşturmaktadır. Bu sebepler ile alınan numunelerin incelenmesinden sonra çıkabilecek olumsuz sonuçlar fabrikaların üretimini durdurma riski ile karşı karşıya getirmektedir. Yönetmelik kapsamında yapılan analizlere itiraz hakkı yoktur. Alınan şahit numunelerin analizi sonrasında kapatma sürecinin yürütülmesi gerektiğini sektör temsilcileri olarak düşünüyoruz. Bununla birlikte daha önceki yıllarda uygulaması olmayan ve 2021 yılında Sakarya İl Sağlık Müdürlüğü tarafından başlatılan fabrika kapatılması sonrasında ayrıca idari para cezaları kesilmesinden dolayı üyelerimiz mağdur olmaktadır. Bu mağduriyetin giderilmesi hususunda Bakanlık nezdinde girişimlerde bulunulmak üzere Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’ ne yazı yazılmasına. 18.03.2021.37

KARAR:5

İhracat yapan su firmalarının üretmiş olduğu ürünün üstündeki etiketler genellikle ihracat yapılan müşterinin ülke koşullarına göre hazırlanmaktadır. Dolayısı ile etiketlerin içeriğinde, boyutlarında, yapısında, üzerindeki resimlerde Türkiye regülasyonu ile örtüşmeyen durumlar oluşmaktadır. Ülkemizde bu konu ile ilgili İl Sağlık Müdürlükleri farklı uygulamalar yapmaktadır. Bir uygulama ihracat etiketlerinin mutlak Türkiye regülasyonları ile uyumlu olması gerektiği yönünde olup farklı uygulamaları onaysız kabul etmekte ve ihracat süreçleri bu durumdan olumsuz etkilemektedir.  Diğer bir uygulama ihracat yapılacak ürünün etiketinin bilgi amaçlı İl Sağlık Müdürlüklerine teslim edilmesi yönündedir. İlimizdeki su ihracatı yapan meslek grubu üyelerimizin bu konudaki mağduriyetinin giderilmesi ve ilimiz ihracat hacminin arttırılması için; İhracat etiketlerinde hem AB üye ülkeleri hem de üçüncü ülkeler için herhangi bir onay süreci işletilmeksizin, İl Sağlık Müdürlüğü’ne etiket örneğinin verilmesi  uygulamasının ilimizde başlatılması talep edilmektedir. Meslek grubu üyelerimizin mağduriyetinin giderilmesi hususunda Sakarya Valiliği ve İl Sağlık Müdürlüğüne yazılmasına.18.03.2021.37

KARAR:6

İlgili yönetmelik kapsamında yıllık üretim miktarına bağlı olarak fabrikalarımızdan alınacak numune sayısı belirlenmiştir. Ancak piyasadan alınan numune sayıları belirlenmemiştir. Bu nedenle numunelerin tamamen rastgele bir sayı ile alındığı için firma ve markalar arasında numuneler eşit alınmamaktadır. Piyasa numune alımları için bir sistem geliştirilmesi gerekliliğini düşünmekteyiz. Bu mağduriyetin ve giderilme hususunun ilgili Bakanlığa iletilmesi için Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’ ne yazı yazılmasına.18.03.2021.37

KARAR:7

Meslek grubumuzda yapılan cari satışlardaki KDV oranımız %8’dir. Tedarikteki ve alımlarımıza ait KDV oranımız %18’dir. KDV iadesi ile ilgili olarak talebimiz yıllık iadelerin sektörümüze özel aylık yapılabiliyor olmasıdır. İlgili konunun Bakanlığa iletilmesi için Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’ ne yazı yazılmasına.18.03.2021.37

KARAR:8

Sağlık Bakanlığımız ve sektörümüzün yapmış olduğu çalışmalar ile; İnsani Tüketim Amaçlı Sular  Hakkında ve Doğal Mineralli Sular Hakkındaki Yönetmeliklerdeki mutabık kalınan hususlar ve yönetmelik değişikliği hakkındaki güncel bilginin edinilerek sektöre iletilmesi hususunun ilgili Bakanlığa iletilmesi için Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’ ne yazı yazılmasına.18.03.2021.37

KARAR:9

2464 Sayılı Belediye Gelirleri Kanunu 63. Maddesi uyarınca Belediyelerin talep etmiş olduğu her su şişesine Belediyenin isminin etiketlenmesi yolu ile ödenmesi istenen harçların cironun yaklaşık %20’sine tekabül eden bir meblağ olması ilave vergilendirme gibi bir durumu ortaya çıkarmaktadır. Sağlık Bakanlığı denetimine tabi olan su dolum firmalarının Belediyelerden bu anlamda herhangi bir hizmet almaması nedeni ile de bu harcın günümüzdeki dönemde çok da uygulanmasının sektör olarak doğru olmadığı kanaatindeyiz. Bu maddenin yürürlükten kaldırılması için İçişleri Bakanlığı ile Hazine ve Maliye Bakanlığına konun iletilmesi için Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’ ne yazı yazılmasına.18.03.2021.37

KARAR:10

Meslek grubumuz ile ilgili genel sorunlar tartışıldı.18.03.2021.37

KARAR:11

Dilek ve temenniler dinlendi.18.03.2021.37




Haber Tarihi : 4/6/2021
Paylaş