Sakarya Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı A. Akgün Altuğ, Apara TV ‘İhracatın Yıldızları’ Programının konuğu oldu.

Türkiye’nin ihracat rekoru, Sakarya’nın ihracat rakamları, üretim kapasitesi, gerçekleştirilen projeler ve üretilen mamuller konuları hakkında yöneltilen sorulara cevap veren SATSO Yönetim Kurulu Başkanı Akgün Altuğ, Sakarya’nın potansiyeli ve ekonomik başarıları hakkında birçok bilgiyi ekran başındaki izleyicilere aktardı.

Sakarya’nın ihracatı konusunda konuşan Akgün Altuğ, “Sakarya hem sınai hem de zirai anlamda üreten ve ürettiğini de yurt dışına satan bir şehirdir. 2018 yılında 400’ü geçkin bir ihracatçı ile 5.6 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirilmiştir ve ihracatçı iller arasında 7’nci sıradaki yerini korumaktadır. Sakarya’nın ihracatın ithalatı karşılama oranı yüzde 175’dir ve iller bazında bu veriler ile birinci sıradadır.

Türkiye’nin otomotiv sektöründe lokomotif illeri arasında yer alan şehrimiz 156 ülkeye yaklaşık 3 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirmiştir. Otomotiv sanayinin yanı sıra, ilimizde kanatlı hayvancılık, makine imalatı, dış mekan süs bitkiciliği, raylı sistemler, savunma sanayi, ambalajlı içme suyu ve orman ürünleri sektörleri önde gelen ve ihracatımıza katkı sağlayan sektörlerdir.

8 adet Organize Sanayi Bölgemiz ile üretim yapacak firmalarımıza ve şehrimize hizmet veriyoruz. İhracat yapan firmalarımız çoğu bu bölgelerin içerisinde konumlanmaktadır. Bizler de OSB sayımızı 11’e yükseltmek için çalışmalarımıza ara vermeden devam ediyoruz ve 1000 ihracatçı firma hedefimize hızla varmak istiyoruz. Yakın zaman önce Ukrayna ile karşılıklı olarak haftada 2 gün Ro-Ro seferleri yapılmaya başlayan Karasu Limanımız daha da çok işlevsel olacak ve gelişim gösterecektir. Şehrimizin kuzey tarafına yapılmasını planladığımız OSB’ler ile limanımızın kapasitesi ve önemi daha da artış gösterecektir.” dedi.

Sakarya’nın İhracatını geliştirmeye yönelik gerçekleştirilen projelerden bahseden SATSO Başkanı Akgün Altuğ, “Bizler SATSO olarak, firmalarımızın ihtiyacını analiz ediyor, eğitimler ve mentorluk mekanizmaları ile destekliyor, firmalarımızın ürünlerine özel hedef pazar ülkelerini buluyor ve ihracat operasyonları için uzman personel ve hedef ülkeden gelen o ülkenin dilini kültürünü bilen stajyer destekleri sağlıyoruz.  Gerçekleştirdiğimiz İhracat Pazar Araştırması, Uluslararası Ticaret Elçileri, Üniversiteden Pazar Elçiliğine ve İhracat Akademisi Projeleri ile şehrimizin ihracat kapasitesini ve firmalarımızın ihtiyacı olan deneyimli personeli sağlamış oluyoruz. Bu projeler sayesinde hem istihdam sağlıyor, hem de firmalarımıza ihracat konusunda destek sağlıyoruz.

Geldiğimiz noktada ihracat konusunda istekli olan firmalarımızın a’dan z’ye destek alabilecekleri ve bütün uluslararası ticaret projelerimizi bir çatı altında toplayacağımız Sakarya uluslararası ticareti geliştirme merkezini kurmak için çalışmalarımıza başlamış bulunuyoruz. Sabancı üniversitesi ile ortak geliştirdiğimiz projemiz kapsamında kuracağımız merkez Doğu Marmara Kalkınma Ajansı tarafından da desteklenmektedir. 2 yıl içinde tamamlamayı planladığımız projemiz, hem kurumumuzun kurumsal kapasitesini arttıracak hem de firmalarımızın ihracat yapabilmelerine ciddi anlamda destek olacaktır.” dedi.

Yükselen süs bitkiciliği sektörü hakkında bilgi veren Başkan Altuğ; “Üretim alanı olarak Türkiye’deki dış mekan süs bitkiciliği üretiminde toplam alanın yaklaşık %35’ine sahip olan ilimiz bu konuda 1. Sırada yer almaktadır. Şehrimizde iç ve dış mekân süs bitkiciliğinde üretim irili ufaklı 500’ün üzerinde işletme tarafından 15 bin dekarlık bir alanda yapılmaktadır.  Sakarya Büyükşehir Belediyesi ortaklığı ile Doğu Marmara Kalkınma Ajansı tarafından desteklenen 2018 yılında start verdiğimiz Sakarya Tarımsal Ürünler Üretim Mükemmeliyet Merkezi’ (Doku Kültürü Laboratuvarı) projemizi 2020 yılında faaliyete geçirmeyi hedefliyoruz. Sektörün daha fazla katma değer yaratabilmesi, ülke ihracatına katkıda bulunabilmesi, ithal edilen bitkilerin ilimizde ve hastalıklardan arındırılmış bir biçimde yetişmesini sağlamayı hedefliyoruz. Bu laboratuvar sayesinde nitelikli fide üretimi ile sektör üreticilerinin anaç fide maliyetlerini en az  %20 düşürmeyi ve ihracat kapasitemizi %30 arttırmayı hedefliyoruz. Gerçekleştirdiğimiz festival organizasyonları ile Son derece önemli bir sektör haline gelen süs bitkiciliğinin tanıtılması, pazar payının ve ihracat imkânlarının gittikçe artması noktasında büyük katkı sağlanmaktadır. 2018 yılında gerçekleştirdiğimiz organizasyona 90 firma ve yaklaşık 12 bin ziyaretçi katılımı gerçekleşmiştir. 2019 yılı için 190 firma yerlerini ayırmış bulunmakta ve 25 bin civarında ziyaretçi beklemekteyiz.” ifadelerin kullandı.

 

Haber Tarihi : 26/8/2019
HABER MEDYA
PAYLAŞ
Son Haberler ::