Sakarya Ticaret ve Sanayi Odası ile Dalsey, Hillblom and Lynn (DHL) Express işbirliğinde “Pandemiye Rağmen Büyümek: DHL ile E-ihracat Fırsatları” konulu online seminer gerçekleştirildi.

DHL E-ticaret Proje Müdürü Onur Külçebaş’ın sunumuyla webinar platformu üzerinden online bir şekilde gerçekleştirilen eğitimde ‘E-İhracat, Tedarik Zinciri, Mikro İhracat, E- Ticaret Siteleri ve Covid-19’ süreci dönemine özel taktikler gibi birçok konu hakkında detaylı bilgiler verildi.

DHL E-ticaret Proje Müdürü Onur Külçebaş, gerçekleştirdiği sunumunda şunlara değindi: “E-Ticaret siteleri son yılların ticari hacminde en genişleme yaşanan sektörlerin başında gelmektedir. Son yıllarda gerçekleştirilen dönüşümler, yapılan yatırımlar ve sağladığı faydalar ile çok daha ileriye gideceği muhtemeldir. Ancak günümüzün revaçta olan ve çoğu sektörün faaliyet gösterdiği web sitelerinde de rekabet ve tüketiciyi etkileme yolları ortaya çıkmıştır.

Bir web sitesine gerçekleştirilen tüketici ziyaretlerinin satışa dönüşme oranı yaklaşık yüzde 2’dir. Tüketicinin binlerce seçeneğe sahip olduğu düşünüldüğünde web sitesi hizmetlerinde dikkat edilmesi gereken belirleyici kontroller ve etmenler vardır. Bu etmenler basit gibi gözükse de tüketicinin web sitesini kullanması ve ziyaretin alışverişe dönüşme oranına ciddi katkı sağlamaktadırlar.

Tüketicileri web sitesinde psikolojik olarak etkilemek de ürünün kendi kadar önemli. Çeşitli kampanyalar, kargo ücretinin ürünün içerisine eklenip ücretsiz hale getirilmesi, siparişin anlık durumu hakkında tüketiciye bilgiler gitmesi gibi birçok etmen psikolojik olarak etkili olabilmektedir.

E- ticaret ve ihracat konularında son yıllarda ciddi destekler ve teşvikler var. Mikro ihracat, bürokratik engellerin kalkması gibi uygulamalar ile bu sektöre firmaları teşvik etmeye çalışan kurumlar olmaktadır.” ifadelerini kullandı.

DHL E-ticaret Proje Müdürü Onur Külçebaş eğitim sırasında ve sonunda sık sık katılımcıların sorularını cevaplayarak ek bilgi verdi.

Haber Tarihi : 2/7/2020
HABER MEDYA
PAYLAŞ
Son Haberler ::