Sakarya Ticaret ve Sanayi Odası resmi eğitim-seminer platformu SATSO Akademi’de Sosyal Medya Yönetimi eğitimi gerçekleştirildi.

Doğu Marmara ABİGEM iş birliğiyle webinar platformu üzerinden Eğitmen Sedat Ateş’in sunumuyla gerçekleştirilen eğitimde sosyal medya yönetiminin süreç ve aşamaları gibi birçok konuda SATSO Üyesi katılımcılar bilgilendirildi.

Sosyal medya, örnek uygulamalar, içerik üretimi ve yönetimi, monitör-analiz-raporlama, algoritma olmak üzere 5 aşamada gerçekleşen eğitimde sosyal medya yönetiminin her sürecine ve bu süreçlerin vereceği katkılara değinildi.

Eğitmen Ateş, Türkiye ve dünya üzerindeki platformlardan örnekler verdiği anlatımında genel olarak şunlara değindi: “Sosyal medyanın hayatımıza girmesi ve bu kadar hızlı birçok şeye entegre olması ile bazı kavramlar önem kazandı. Algoritma, bot takipçi, etkileşim sayısı, anahtar performans göstergesi gibi konulara önemini artırdı. Artık hesaplar istatistiklere, keşfedilmeye, kendini geliştirmeye çalışıyor. Yeni akımlara, güncel konulara hemen ayak uyduruyor ve eski alışkanlıkları çabucak bırakıp moda neyse onu uyguluyor.

Etkileşimi artırmanın basit ve etkili yolları var. Takipçileriniz, takip ettikleriniz, paylaşımlarınızın keşfet kısmı ile sizi takip etmeyen insanların önüne düşmesi, yeni akımlara uyma gibi konular ile sadece ürünlerinizi veya hizmetinizi tanıtan paylaşımlar yerine toplum için önemli günler, bayramlar, özel günler, sanatçı ve toplumda kabul görmüş isimlerin vefatına ithafen olan paylaşımlar da size itibar katar. Bu gibi durumlar için içerik takvim planını bir önceki aydan itibaren yapmak gerekiyor.

Bazı firmalar hedef kitlesiyle sen diliyle konuşup mizahi gönderiler hazırlarken bazı firmalar daha kurumsal, katı bir dil ancak kalitesini daha da yükselten bir dil ile paylaşımlar hazırlamaktadır. Sosyal medya platformları gücünü her geçen gün artırıyor. Youtube Türkiye’de günlük televizyon izlenmesini 7 dakika geçti. Televizyon reklamlarına milyonlarca lira bütçe ayırmak gerekirken Youtube’da çok daha cüzi miktarda reklam veriliyor ve algoritma sayesinde reklamı ilgi alanı alanlara yönelik daha çok gösteriliyor.” diye konuştu.  

Günlük hayattan örnekler ile devam eden eğitim soru-cevap bölümünün ardından noktalandı. Eğitime katılanlara SATSO Akademi platformu üzerinden katılım belgeleri takdim edildi.

Haber Tarihi : 8/9/2022
HABER MEDYA
PAYLAŞ
Son Haberler ::